Jak napisać rezygnację z ubezpieczenia?

Rezygnacja z ubezpieczenia powinna zostać złożona na piśmie. Stosowne oświadczenie należy złożyć w biurze ubezpieczyciela lub wysłać pocztą, e-mailem czy faksem. Wniosek o rezygnację z ubezpieczenia powinien zawierać wszystkie niezbędne dane do identyfikacji klienta i polisy, której wniosek dotyczy.
Rezygnacja z ubezpieczenia samochodu – kiedy złożyć i jak napisać?
Wypowiedzenie OC należy złożyć nie później niż dzień przed końcem okresu ochrony. Wtedy polisa nie przedłuży się automatycznie na kolejny rok. Rezygnacja z polisy OC możliwa jest też w trakcie jej trwania. Oprócz oświadczenia o rezygnacji z ubezpieczenia trzeba złożyć dokumenty potwierdzające sprzedaż auta lub jego wyrejestrowanie albo wykupienie polisy OC w innym towarzystwie ubezpieczeniowym (TU). Brak ciągłości OC dla pojazdów zarejestrowanych skutkuje nałożeniem wysokich kar przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Jak napisać rezygnację z ubezpieczenia OC? Najlepiej pobrać i wydrukować odpowiedni formularz ze strony ubezpieczyciela. Wypowiedzenie umowy ubezpieczenia bezwzględnie musi zostać złożone na piśmie. Dokument powinien zawierać takie dane, jak:
- nazwa i adres TU,
- dane osobowe umożliwiające identyfikację klienta – imię i nazwisko, adres, PESEL,
- dane ubezpieczonego auta – marka, model, numer rejestracyjny,
- numer polisy, z której się rezygnuje, okres ubezpieczenia,
- odręczny podpis właściciela polisy.
Wniosek o rezygnację z ubezpieczenia OC powinien zawierać podstawę prawną wypowiedzenia polisy. Należy powołać się na odpowiedni artykuł i ustęp Ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz.U. nr 124 poz. 1152 z późn. zm.).
Ubezpieczenie na życie już od 39 zł miesięcznie. Dopasuj ubezpieczenie do swoich potrzeb
Rezygnacja z ubezpieczenia grupowego
Rezygnacja z ubezpieczenia grupowego jest możliwa poprzez złożenie stosownego oświadczenia. Należy je dostarczyć osobie odpowiedzialnej za ubezpieczenia grupowe w swoim zakładzie pracy. Oświadczenie o rezygnacji z ubezpieczenia powinno zawierać imię i nazwisko, numer PESEL oraz datę rezygnacji z polisy i odręczny podpis.
Rezygnacja z polisy na życie
Rezygnacja z ubezpieczenia na życie zawartego na okres dłuższy niż 6 miesięcy jest możliwa do 30 dni od zawarcia umowy i do 7 dni w przypadku przedsiębiorców. Sprawy te reguluje Kodeks Cywilny. Po upływie tego terminu rezygnacja z polisy na życie możliwa jest zgodnie z ogólnymi warunkami umowy – ze skutkiem natychmiastowym lub z zachowaniem okresu wypowiedzenia. Oświadczenie o rezygnacji z ubezpieczenia na życie powinno zawierać dane TU, dane osobowe ubezpieczonego, numer polisy, oświadczenie o rezygnacji, opcjonalnie prośbę o wypłatę nadpłaconych składek i numer konta w banku, a także datę i odręczny podpis ubezpieczonego.
Wniosek o rezygnację z ubezpieczenia kredytu
Rezygnacja z ubezpieczenia kredytu powinna być pisemna. Stosowny wniosek należy złożyć w oddziale banku, w którym zaciągnięto kredyt. Pismo powinno zawierać dane banku, kredytobiorcy czy kredytobiorców, oświadczenie o odstąpieniu od umowy ubezpieczenia, a także dyspozycje co do powstałej po rezygnacji z ubezpieczenia nadpłaty. Przed zrezygnowaniem z ubezpieczenia kredytu należy wnikliwie przeczytać ogólne warunki umowy. Może się okazać, że rezygnacja z ubezpieczenia zwiększy comiesięczne koszty spłaty zobowiązania.
Zainteresuje Cię też:
- Wypowiedzenie OC Aviva - kiedy można to zrobić?
- Wypowiedzenie OC w Generali – jak to zrobić?
- Wypowiedzenie OC Link4 - jak to zrobić?
- Wypowiedzenie umowy OC samochodu
- Wypowiedzenie umowy ubezpieczenia
- Rezygnacja z ubezpieczenia OC - co powinna zawierać i jak ją napisać?
- Jak napisać rezygnację z ubezpieczenia?
- Wszystko, co powinieneś wiedzieć o podwójnym OC
- Kiedy przysługuje zwrot składki z OC?
- OC i AC po zbyciu samochodu - obowiązki sprzedającego