Zgłoszenie szkody w Generali – jak to zrobić?
Wystarczyła chwila nieuwagi, abyś spowodował stłuczkę? A może to Twoje auto zostało uszkodzone i chciałbyś jak najszybciej uzyskać odszkodowanie, aby przystąpić do naprawy pojazdu? Jeśli firma ubezpieczeniowa to Generali, zgłoszenie szkody będzie bardzo proste. Sprawdź, jak zgłosić szkodę w Generali!
Generali – towarzystwo ubezpieczeniowe z wieloletnią tradycją
Generali to bez wątpienia jedna z najbardziej znanych i docenianych firm ubezpieczeniowych w Polsce. Towarzystwo to powstało już w 1931 roku, a w Polsce pojawiło się sześć lat później – w 1937 roku. Przez ten czas firma bardzo się rozwinęła, a dziś jej oferta jest niezwykle szeroka – od ubezpieczeń komunikacyjnych, poprzez ubezpieczenia na życie, ubezpieczenie domu i mieszkania, aż po fundusze emerytalne czy inwestycyjne. Nie bez powodu Generali jest jednym z częściej wybieranych ubezpieczycieli i cieszy się tak ogromny zaufaniem. Wieloletnia tradycja w połączeniu z nowoczesnym podejściem do ubezpieczeń sprawia, że klienci Generali mogą czuć się naprawdę bezpiecznie.
Generali – jak zgłosić szkodę komunikacyjną?
Jeśli miałeś stłuczkę i zastanawiasz się, jak zgłosić szkodę w Generali, nie musisz się obawiać – to naprawdę bardzo proste. Do wyboru masz kilka możliwości kontaktu, na przykład telefoniczny lub mailowy. Niemniej jednak najprostsze będzie zgłoszenie szkody przy pomocy specjalnego formularza, dostępnego na stronie internetowej Generali.
Skorzystaj ze specjalnego formularza
Na stronie www Generali zgłoszenie szkody odbywa się przez specjalnie przygotowany formularz. Wystarczy więc dostęp do internetu i kilka minut, a także niezbędne dane. Formularz zgłoszenia szkody w Generali jest prosty, jednak bardzo rozbudowany. Dostępny jest w wersji pdf, którą można wydrukować i przesłać mailem lub pocztą, a także w formie formularza online:
W pierwszej kolejności należy podać dane osoby, która zgłasza szkodę, a także dane osoby do kontaktu i dane poszkodowanego. W dalszej części trzeba wypełnić pola, związane z danymi osoby prowadzącej pojazd, a także z pojazdem poszkodowanego – m.in. markę, model czy rok produkcji.
Kolejne pole formularza zawiera pytania dotyczące sprawcy i pojazdu sprawcy. Jeśli samochodem kierował współwłaściciel lub inna osoba, również należy podać jej dane.
W dalszej części znajdują się pytania o stłuczkę – identyfikacja szkody, zakres uszkodzeń, w jaki sposób doszło do zdarzenia, dodatkowe informacje na temat zdarzenia itp. Im więcej informacji znajdziesz się w formularzu, tym łatwiej będzie określić wysokość odszkodowania. Warto tutaj dokładnie opisać przebieg zdarzenia. W formularzu znajdują się również rysunki samochodów, na którym można zaznaczyć uszkodzone elementy.
Ostatnia część formularza zawiera sposób rozliczenia szkody, informacje na temat metody przekazania odszkodowania, a także niezbędne oświadczenia.
Wypełniony formularz powinien zostać przekazany do Generali drogą mailową lub pocztą tradycyjną. Aby skontaktować się z firmą Generali w sprawie zgłoszenia szkody komunikacyjnej, należy wysłać e-mail: szkody@generali.pl lub zadzwonić: 913 913 913.
Ile jest czasu na zgłoszenie szkody z OC?
Szkodę OC warto zgłosić jak najszybciej – dzięki temu można liczyć na wczesną wypłatę odszkodowania, która z kolei pozwoli na szybką naprawę samochodu. Niemniej jednak, zgodnie z polskimi przepisami, czas na zgłoszenie szkody to 3 lata – tyle samo, co w przypadku terminu przedawnienia roszczeń. Zgodnie z § 1. Artykułu 442. Kodeksu Cywilnego:
„Roszczenie o naprawienie szkody wyrządzonej czynem niedozwolonym ulega przedawnieniu z upływem lat trzech od dnia, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie i o osobie obowiązanej do jej naprawienia."
Należy jednak pamiętać o § 2, zgodnie z którym w sytuacji, jeżeli szkoda jest wynikiem zbrodni lub występku, roszczenie ulega przedawnieniu dopiero z upływem 20 lat od dnia popełnienia przestępstwa. Nie ma tutaj znaczenia, kiedy poszkodowany dowiedział się o szkodzie.
Najlepszym rozwiązaniem jest jednak zgłoszenie szkody w Generali czy innej formie ubezpieczeniowej zaraz po powstaniu szkody – najlepiej tego samego lub kolejnego dnia. Nie ma tutaj ryzyka, że w międzyczasie powstaną inne uszkodzenia samochodu, które uniemożliwią poprawne rozpoznanie uszkodzeń przez rzeczoznawcę.
Po jakim czasie wypłacone będzie odszkodowanie z OC?
W większości przypadków towarzystwa ubezpieczeniowa wypłacają odszkodowanie już kilka dni po zgłoszeniu szkody, choć termin ten jest zależny od tego, kiedy nastąpi spotkanie z rzeczoznawcą. Maksymalny czas oczekiwania to 30 dni – tutaj kwestię tę regulują przepisy. Firma ubezpieczeniowa jest zobowiązana do wypłaty odszkodowanie w terminie 30 dni od daty zgłoszenia szkody.
Jeśli natomiast podczas rozpoznawania szkody czy ustalania winy pojawią się jakiekolwiek wątpliwości, towarzystwo ubezpieczeniowe ma prawo do przedłużenia tego terminu do 90 dni. Może się tak zdarzyć, jeśli trudno będzie ustalić, z czyjej winy doszło do stłuczki. Jeżeli potrzebne będzie dodatkowe postępowanie sądowe, termin może ulec wydłużeniu ponad 90 dni.
Zgłoszenie szkody w Generali – podsumowanie
Sposób zgłoszenia szkody w Generali jest bardzo wygodny – wystarczy wypełnić formularz online i gotowe. Bardzo ważne jest tutaj podanie jak największej ilości informacji, nie tylko na temat poszkodowanego i jego pojazdu, ale też sprawcy – m.in jego dane osobowe. Aby ułatwić zadanie firmie ubezpieczeniowej, warto jak najlepiej opisać przebieg zdarzenia czy skalę uszkodzeń. W ten sposób szansa na to, że odszkodowanie zostanie wypłacone bardzo szybko, wzrasta.