Jakie są obowiązki biura podróży?

Biuro podróży oferujące wycieczkę musi dopełnić wielu różnorodnych formalności zanim pozwoli wyjechać swoim klientom. Podstawową sprawą jest podpisanie z klientami umowy oraz zawarcie porozumienia z przewoźnikiem, noclegami, czyli hotelem oraz ubezpieczycielem, który ochroni podróżnych w czasie ich pobytu w miejscu docelowym.
Umowa z biurem podróży
Umowa z biurem podróży powinna być bardzo szczegółowa. Powinna tam się znajdować cena wycieczki, która nie powinna ulec zmianie, nawet jeżeli do wycieczki pozostało jeszcze sporo czasu. Umowa powinna zawierać sposób transportu, w jaki sposób uczestnicy dojadą na miejsce docelowe oraz jak stamtąd wrócą. Miejsce pobytu, posiłki oraz szczegółowy program – to również musi zostać zawarte. Bardzo ważne jest także, by zdawać sobie sprawę, że w umowie z biurem podróży musi się znaleźć dokładnie wszystko, co dotyczy samego wyjazdu, ponieważ to właśnie umowa jest gwarancją bezpieczeństwa w czasie pobytu na miejscu i podczas podróży. W razie jeżeli coś by poszło nie tak, organizator nie mógłby jakieś atrakcji zorganizować czy przeprowadzić, zobowiązany jest on do wykonania świadczenia zastępczego. Zapis o tym też powinien znaleźć się w spisanej umowie.
Ubezpieczenie wynikające z umowy
Organizator wycieczki powinien również zaproponować i pomóc zawrzeć ubezpieczenie. Bardzo wiele wycieczek ma tę opcję zawartą niejako w cenie. Trzeba jednak wiedzieć, że te ubezpieczenia, które zawarte są w polisach zwykle mają formę podstawową i bardzo okrojoną. To ubezpieczenia tanie, które w dużej mierze nie zabezpieczają wszystkich potrzeb osób wyjeżdżających. Zbyt niska suma ubezpieczenia lub zbyt mały zakres ochrony powodują, że w razie zdarzenia, taka polisa i tak nie pomoże ubezpieczonemu. Biuro podróży ma obowiązek powiedzieć o tym osobie wyjeżdżającej, ma obowiązek poinformować. W takiej chwili osoba wyjeżdżająca może wykupić dla siebie polisę pełną, która zapewni całkowitą ochronę i sprawi, że czas spędzony na urlopie będzie rzeczywiście przyjemny i miły, bez obaw o ewentualne konsekwencje. Ważne jednak, by właśnie biuro przekazało informacje o zakresie ochrony, która jest przydzielona w ramach opłaty za wycieczkę. Biuro podróży ma obowiązek zadbać o bezpieczeństwo i komfort klienta, a wyrażają się one na wiele różnorodnych sposób i w wielu różnorodnych formach.